Retraining of staff in Mestia მომსახურე პერსონალის გადამზადება მესტიაში
Georgian National Tourism Administration started retraining of the hotel staff in the regions of Georgia. The first stage of trainings was conducted in Mestia. After completion of the course 27 representatives of 20 hotels in Svaneti will be awarded certificates. Courses conducted in Mestia were attended by the representatives of the Georgian National Tourism Administration. With the purpose of service quality improvement hotels staff in Bakuriani, Borjomi and Gudauri will be retrained after Mestia.
Training course comprises of the following subject matter:
• Hotel affair
• Hotel principal tourist offers
• Hospitality standards
• Peculiarities of reception work
• Communication between reception and hotel catering facility
• Communication in tourism business: business relation, conduction of negotiations, advertising and promotion;
• Service quality
• Hotel standard
• Peculiarities of the tourists’ meals
• Peculiarities of menu making
• Reservation, settlement
• Preparation of the room for a guest
• Inventory maintenance, inventory making
• Rights and obligations of the hotel staff
• Employee’s behaviour, outwear, discipline
• Observance of health and safety norms
ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაცია საქართველოს რეგიონებში სასტუმროების მომსახურე პერსონალის გადამზადება დაიწყო. ტრეინინგების პირველი ეტაპი მესტიაში გაიმართა. კურსის დასრულების შემდეგ სვანეთის 20 სასტუმროს 27 წარმომადგენელი სერთიფაკატს მიიღებს. მესტიაში გამართულ კურსებს ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაციის წარმომადგენლები დაესწრნენ. მომსახურების ხარისხის გაუმჯობესების მიზნით მესტიის შემდეგ გადამზადებას ბაკურიანის, ბორჯომისა და გუდაურის სასტუმროების თანამშრომლები გაივლიან.
სასწავლო კურსი მოიცავს შემდეგ თემატიკას:
• სასტუმრო საქმე;
• სასტუმროს ძირითადი ტურისტული შეთავაზებები;
• სტუმარ-მასპინძლობის სტანდარტები;
• რეცეფციის მუშაობის თავისებურებები;
• კომუნიკაცია რეცეფციასა და სასტუმროს კვების ობიექტს შორის;
• კომუნიკაცია ტურისტულ ბიზნესში: საქმიანი ურთიერთობა, მოლაპარაკებების წარმოება. რეკლამა და პოპულარიზაცია;
• მომსახურების ხარისხი;
• სასტუმროს სტანდარტი;
• ტურისტთა კვების თავისებურებანი;
• მენიუს შედგენის თავისებურებები;
• რეზერვაცია, ანგარიშსწორება;
• ნომრის მომზადება სტუმრის მისაღებად;
• ინვენტარის მოვლა, აღწერა;
• სასტუმროს თანამშრომლების უფლება მოვალეობები;
• თანამსრომლების ქცევა, ჩაცმულობა, დისციპლინა;
• ჯანმრთელობისა და უსაფრთხოების ნორმების დაცვა;