It was awarded at Poznan international exhibition “Tour Salon 2014” for the most effective stand and active participation in the exhibition.
President of the exhibition Andrey Birt awarded a special deed to the Georgian National Tourism Administration.
“Tour Salon 2014” was held on October 23-25. More than 30 states participated in the tourist exhibition. Georgian National Tourism Administration, department of tourism and resorts of Adjara and 19 companies from Georgia were presented at the exhibition. During 3 days the guests had a possibility to try Georgian wine at the Georgian stand.
Participants of the exhibition were given booklets about Georgia.
On the opening of “Tour Salon 2014” Nikoloz Nikolozishvili, plenipotentiary ambassador of Georgia in Poland spoke of the tourist potential of Georgia.
At the conference, a representative of the Georgian National Tourism Administration Nino Nizharadze made a presentation “Georgia – country of life” for the guests.
Representative of the department of tourism of Adjara in Poland Mikheil Janovski spoke of tourism places of interest of Adjara region.
“Primetime” spoke to the senior specialist of Brand Development Department of the Georgian National Tourism Administration Nino Nizharadze.
Nino Nizharadze: exhibition name is “Tour Salon 2014”; a tourist international fair exists in Poland, where the Georgian National Tourism Administration was presented on 200 square meters stand. 20 Companies accompanies us, including as tourist companies so hotels. Exhibition was opened on October 23, opened directly by the exhibition president Andrey Birt. This grandiose event was attended by the representatives of the Ministry of Poland as well. Ambassador of Georgia in Poland Nikoloz Nikolozishvili gave a speech on the event. During the opening ceremony at this event we were awarded for the annual participation and one of the most beautiful stand.
– How is the fair of Poland itself important for Georgia?
– If we take into consideration that Poland according to statistical data, on the part of entering tourists is on the sixth place and according to 9 months of 2014, tourists entering from Poland made 40 502, the fair of Poland is very important for us. If we compare percentage ratio of the entering tourists in 2013 and 2014, 36 % growth is in 2014.
– As you noticed similar type events assists in growth of the tourists’ entering. What expectation do you have directly after this event?
– Georgia is a partner country of this exhibition and as I have already told you, was awarded for one of the most beautiful stands.
On October 3, after the grandiose opening, we made an hour and a half presentation at the conference hall, where we hosted about 100 guests. It is also important that during 3 days we had tasting of the Georgia wine at the stand; this was “Marani” wine, actively imported and sold on the Polish markets. As concerns potential growth, of course we wait for it, as by percentage ratio as well number of the entering tourists is very increasable. We annually participate in this exhibition and it is very important, that is reflected on the statistical data.
– Besides the wine what was presented on our stand?
– Besides the wine on our stand were presented 20 companies, which offered their services to the visitors coming to the stand. We also had gift packages, which we distributed together with promotional materials.
– In what are the foreign tourists interested most of all in Georgia?
In this case demand was more for winter resorts, namely Gudauri, Bakuriani and Mestia. Also in frequent cases a great demand is for summer resorsts as well.
Georgian National Tourism Administration continues retraining of public catering facilities’ staff in regions.
პოლონეთშისაქართველოსტურიზმისეროვნულიადმინისტრაციადააჯილდოვეს. მათჯილდოპოზნანისსაერთაშორისოგამოფენა „თოურშალონ 2014“-ზე, ყველაზეეფექტურისტენდისადაგამოფენაშიაქტიურიმონაწილეობისთვისმიიღეს.

გამოფენისპრეზიდენტმა, ანდრეიბირტმაადმინისტრაციასსპეციალურისიგელიგადასცა.
„თოურშალონ 2014“ 23-25 ოქტომბერსგაიმართა. ტურისტულგამოფენაში 30-ზემეტისახელმწიფომონაწილეობდა. გამოფენაზესაქართველოდანტურიზმისეროვნულადმინისტრაცია, აჭარისტურიზმისადაკურორტებისდეპარტამენტიდა 19 კომპანიაიყოწარმოდგენილი.
3 დღისგანმავლობაშისტუმრებსსაშუალებაჰქონდათსაქართველოსსტენდთანქართულიღვინოდაეგემოვნებინათ. გამოფენისმონაწილეებსსაქართველოსშესახებბუკლეტებიდაურიგდათ.
„თოურშალონ 2014“-ისგახსნაზეპოლონეთშისაქართველოსსრულუფლებიანმაელჩმა, ნიკოლოზნიკოლოზიშვილმა, საქართველოსტურისტულიპოტენციალისშესახებისაუბრა. კონფერენციაზეტურიზმისადმინისტრაციისწარმომადგენელმა, ნინონიჟარაძემსტუმრებისთვისპრეზენტაცია „საქართველო – სიცოცხლისქვეყანა“ მოაწყო.
აჭარისტურიზმისდეპარტემენტისწარმომადგენელმაპოლონეთში, მიხეილჯანოვსკიმაჭარისრეგიონისტურისტულიღირსშესანიშნაობებისშესახებისაუბრა.
„პრაიმტაიმი“, ტურიზმისეროვნულიადმინისტრაციისბრენდისგანვითარებისსამმართველოსუფროსსპეციალისტ, ნინონიჟარაძესესაუბრა.
ნინონიჟარაძე: გამოფენისსახელწოდებაა „თოურშალონ 2014“. პოლონეთშიარისტურისტულისაერთაშორისობაზრობა, სადაცტურიზმისეროვნულიადმინისტრაცია 200 კვადრატულმეტრიანსტენდზეიყოწარდგენილი. ჩვენთანგვახლდა 20 კომპანია. მათშორისიყვნენ, როგორცტურისტულიკომპანიებიასევესასტუმროები. გამოფენა 23 ოქტომბერსგაიხსნა, რომელიცუშუალოდგამოფენისპრეზიდენტმა, ანდრეიბირტმაგახსნა. ამგრანდიოზულღონისძიებასპოლონეთისსამინისტროსწარმომადგენლებიცესწრებოდნენ. ღონისძიებაზესაქართველოსელჩიპოლონეთში, ნიკოლოზნიკოლოზიშვილისიტყვითგამოვიდა. აღნიშნულღონისძიებაზეყოველწლიურიმონაწილეობისადაერთ-ერთილამაზისტენდისთვისგახსნისცერემონიალზეჯილდოგადმოგვცეს.
– თავადპოლონეთისბაზარირამდენადმნიშვნელოვანიასაქართველოსთვის?
– თუგავითვალისწინებთიმას, რომპოლონეთი, სტატისტიკურიმონაცემებით, შემომავალიტურისტებისმხრივმეექვსეადგილასაადა 2014 წლის 9 თვისმონაცემებისმიხედვითპოლონეთიდანშემომავალმატურისტებმა 40 502 შეადგინა, პოლონეთისბაზარიჩვენთვისძალიანმნიშვნელოვანია. 2013-2014 წლისშემომავალიტურისტებისპროცენტულიმაჩვენებელირომშევადაროთ, 2014 წელს 36%-იანიზრდაა.
– როგორცაღნიშნეთმსგავსიტიპისღონისძიებებიშემომავალტურისტთაზრდასხელსუწყობს. უშუალოდამღონისძიებისშემდეგრამოლოდინებიგაქვთ?
– საქართველოაღნიშნულიგამოფენისპარტნიორიქვეყანაიყოდაერთ-ერთილამაზისტენდისთვის, როგორცუკვეგითხარით, ჯილდოგადმოგვეცა. 3 ოქტომბერს, გრანდიოზულიგახსნისშემდეგ, საკონფერენციოდარბაზშისაათნახევრიანიპრეზენტაციაგავმართეთ, სადაცდაახლოებით 100 სტუმარიგვყავდა. ასევემნიშვნელოვანია, რომ 3 დღისგანმავლობაშისტენდზექართულიღვინისდეგუსტაციაგვქონდა, ესღვინოიყო „მარანი“, რომელიცაქტიურადშედისდაიყიდებაპოლონეთისბაზარზე. რაცშეეხებაპოტენციურზრდას, რათქმაუნდა, ველოდებით, რადგანპროცენტულიმაჩვენებლებითაც, შემომავალიტურისტებისრაოდენობაძალიანმზარდია. ჩვენაღნიშნულგამოფენაზეყოველწლიურადვმონაწილეობთდაესძალიანმნიშვნელოვანია, რაცსტატისტიკურმონაცემებზეცაისახება.
– ჩვენსსტენდზეღვინისგარდაკიდევრაიყოწარმოდგენილი?
– ჩვენსსტენდზეღვინისგარდა 20 კომპანიაა, რომელიცსტენდთანმოსულვიზიტორებსთავისსერვისსსთავაზობდა. ჩვენასევეგვქონდასასაჩუქრეპაკეტები, რომლებსაცსაპრომოციომასალებთანერთადვარიგებდით.
– უცხოელიტურისტებსსაქართველოშიყველაზემეტადრააინტერესებთ?
ამშემთხვევაშიმოთხოვნაუფროზამთრისკურორტებზეიყო, კერძოდგუდაურზე, ბაკურიანსადამესტიაზე. ასევე, ხშირშემთხვევაში, ძალიანდიდიმოთხოვნააზაფხულისკურორტებზეც.