For the first time in Georgia the Georgian National Tourism Administration organized trainings with the purpose of the agrotourism development.
With the purpose of service quality improvement at “Citadel Narikala” Hotel, owners and employees of agrotourism facilities of Tbilisi neighbourhood (100 km radius) were retrained, namely: Bolnisi, Dusheti, Tetritskaro, Sagarejo, Mtskheta and Gardabani municipalities. Subject of the trainings was “Operation and agrotourism facilities and service skills”. Twenty agrotourism facilities participated in the trainings. After completion of the course the Georgian National Tourism Administration awarded certificates to 30 participants.
Training subjects:
• Concept “village tourism” – “Agrotourism”
• Conditions of tourism development in villages
• Main tourist offers of guest houses
• Who is village tourism customer (client)?
• Expenses of a guest house and tourist service cost
• Hospitality standards
• Recommendations to guest house owners
• Communication in tourism business: business relation, conduction of negotiations, advertising and promotion;
• Exterior and interior – arrangement of the house and yard
• Service quality
• Guest house standard
• Peculiarities of tourists’ meals
• Making menu
Georgian government and the World Bank will work out strategy of the national tourism development.
პირველად საქართველოში, აგროტურიზმის განვითარების მიზნით, ტურიზმის ეროვნულმა ადმინისტრაციამ ტრეინინგები მოაწყო.
მომსახურების ხარისხის გაუმჯობესების მიზნით, სასტუმრო „ციტადელ ნარიყალაში“, თბილისის შემოგარენის (100კმ. რადიუსი), კერძოდ: ბოლნისის, დუშეთის, თეთრიწყაროს, საგარეჯოს, მცხეთისა და გარდაბნის მუნიციპალიტეტებში არსებული აგროტურიზმის ობიექტების მეპატრონეებმა და თანამშრომლებმა გადამზადება გაიარეს. ტრეინინგების თემატიკა „აგროტურიზმის ობიექტების ოპერირება და მომსახურების უნარჩვევები“ იყო. ტრენინგებში მონაწილეობა აგროტურიზმის ოცმა ობიექტმა მიიღო. კურსის დასრულების შემდეგ ტურიზმის ეროვნულმა ადმინისტრაციამ 30 მონაწილეს სერტიფიკატი გადასცა.

ტენინგის თემატიკა:
• ცნება „სოფლის ტურიზმი“ – „ აგროტურიზმი“;
• სოფლად ტურიზმის განვითარების პირობები;
• სასტუმრო სახლების ძირითადი ტურისტული შეთავაზებები;
• ვინ არის სოფლის ტურიზმის მომხმარებელი (კლიენტი)?;
• სასტუმრო სახლის დანახარჯები და ტურისტული მომსახურების ფასი;
• სტუმარ-მასპინძლობის სტანდარტები;
• რეკომენდაციები სასტუმრო სახლის მფლობელებს;
• კომუნიკაცია ტურისტულ ბიზნესში: საქმიანი ურთიერთობა, მოლაპარაკებების წარმოება. რეკლამა და პოპულარიზაცია;
• ექსტერიერი და ინტერიერი – სახლისა და ეზოს მოწყობა;
• მომსახურების ხარისხი;
• სასტუმრო სახლის სტანდარტი;
• ტურისტთა კვების თავისებურებანი;
• მენიუს შედგენა;